אין כמו בדיחות לשוניות עילגות כסיפתח. מבחינה הומוריסטית, הבדיחות היחידות שמתעלות על בדיחות לשוניות עילגות הן הבדיחות על חשבונם של דברים שכולנו מכירים. הבדיחות על הבוס הנודניק, האמא הפולניה, האח הריטרדד. אני אוהב בדיחות על חשבונם של אחרים.

אני גם אוהב סרטים טראשיים.

וכששתי האהבות הגדולות שלי מתמזגות לסרט אחד מוצלח, איך אוכל להתנגד? התשובה היא: לא אתנגד! וגם אתם לא.

HOT FUZZ הוא סרט שנראה רע לעין הלא מיומנת: הפוסטר שלו רע, מככבים בו שחקנים שלא מוכרים לקהל הרחב (מה הסיכוי שהישראלי הממוצע יודע מי זה סיימון פג?) ובכלל, נדמה שהמוסכמה היא שאם סרט אקשן לא מגיע היישר מהפס הנע ההוליוודי, ומכבבים בו וויל סמית/ג'סיקה אלבה/ווין בנזין ושיכפוליהם, הוא לא טוב. ופה בדיוק טמונה הבדיחה הגדולה מכולן: HOT FUZZ  הוא סרט שלועג להוליווד, תוך כדי שהוא מעריץ אותה.  דחיתי את הצפייה בסרט במשך שנה, בדיוק בגלל אותם חששות: איך סרט פעולה יכול להיות מוצלח בלי הכישרון של מייקל ביי? האם יש רצועת שפה באנגלית אמריקאית ולא בשעטנז המוזר שמדובר בסרט? ואיך, למען השם, נותנים לטימוטי דלטון לשחק בסרטים? עוד לא סלחתי לו על מה שהוא עולל לבונד. פוסי בונד. כשלבסוף, שילוב של מחלה ושיעמום אטומי הובילו אותי לצפות בסרט, הופתעתי לטובה. עד כמה שאפשר להנות מסרט של הכובשים האכזריים. לשעבר.

ניקולאס איינג'ל הוא השוטר הכי טוב בלונדון, מה שמהר מאוד גורם לו להיות מנודה לאיזשהוא כפר נידח, מלא בבורים בריטים לועסי עשב וחייכנים (להלן: הגיהנום), לכאורה החיים בכפר מושלמים, אך מתחת לפני השטח רוחשים סודות אפלים, ומהר מאוד העסק מסתבך. זהו אולי התקציר המשעמם והלא מבטיח ביותר בתולדות הקולנוע. נשמע כמו פרק של Eastenders לא? אז זהו, שכן. אם אופרות סבון בריטית היו מלאות בקלישאות הוליוודיות מלהיבות, פיצוצים, כלי נשק חמים וקרים, סצינות מוות יצירתיות במיוחד (ראיתם פעם מישהו נרצח על ידי צריח של כנסייה?) וכמובן, שוטר אחד שמן, שלומד את כל הטריקים שלו מסרטים של….וויל סמית'. ולא סתם סרטים של וויל סמית', אלא הסרט הזה.

השורה התחתונה היא, שהסרט מצחיק. לא מצחיק כמו סוגיית זכויות האדם בסין או ילדים אפריקאיים בדרפור (קרי: חה חה, והינד ראש מרוצה) אלא מצחיק ממש. פיזית. מה שלחלוטין מפצה על כך שבסרט מופיע גם טימוטי דאלטון. הארור. ולמי שראה את Shaun of the Dead, ראו את הסרט כגרסא משודרגת ומצחיקה הרבה יותר של אותה אורגיית זומבים נפלאה.

מי מכם שצופה בטריילר המצורף ולא צוחק, חזק, הוא סיילון. כה אמרנו כולם.