מישהו חכם וזקן אמר פעם, שאם האנושות תשרוד את תלאותיה, היא צריכה להיות ראויה לאותה הישרדות. ההיסטוריונים של העתיד (אם יהיו היסטוריונים כמובן, ולא I-HISTORY במאה וחמישים דולר) יסתכלו על העשור שלנו כתקופה שבה סופית הדור הבא של ילדי האדם איבד את שפיותו.

מחפשים הוכחה? בבקשה.

יוטיוב הוא כיכר העיר של ימינו; אפשר למצוא בו את כל החידושים הכי טובים, זוועות מעברנו שקיווינו לשכוח וגם את טינה.

 

טינה פרצה לתודעה העולמית בזכותו של פרז הילטון. למי שלא מכיר, הילטון הוא רכילאי הוליוודי נתעב שמבלה את רוב זמנו בלקשקש "כלבה" או "זונה" על פרצופיהן (במקרה הטוב) המצולמים של כוכבניות הוליוודיות ושאר מרעין בישין. לאותו הילטון ישנה גם חולשה לכל מה שקשור לגיל העשרה ולמוזיקת פופ דביקה, ולכן כשגילה את טינה, הוא מיד ריכז בה את מירב תשומת ליבו – במשך שבועות היא כיכבה בבלוג שלו (שמתהדר ביותר מ-4 מיליון היטס ליום) והפכה לכוכבת בזכות עצמה.

עכשיו אתם כבר סקרנים. מיהי אותה טינה מופלאה? מה היא עושה שמייחד אותה והופך אותה לכוכבת יוטיוב כה גדולה?!

ובכן, טינה שרה. לא שירים שלה חס ושלום, למה ליצור חומר מקורי כשאפשר להציג ביצועים מחודשים ומרגשים לאמנים דגולים כמו כריסטינה אגילרה, בריטני ספירס וכמובן הבקסטריט בויז. בערוץ שלה ביוטיוב מפרסמת היקירה דברים שמעניינים אותה (סרטונים של אלילי דיסני כאלה ואחרים, פרסומות לשמפו) אבל גולת הכותרת הם 14 קליפים, בהפקתה וביצועה של טינה, שאחרי שתצפו בהם – עולמכם ישתנה.

טינה (בעצם קריסטינה צ'ן, מקנזס סיטי, מיזורי) היא בחורה נוצרייה, מאוד. היא גם עובדת על שני ספרים ("אלוהים אוהב את כל ילדיו" ו-"השמועה אומרת ש…" בתרגום חופשי כמובן). עד כאן הספק מכובד מאוד לילדה בת 16. אבל אחרי שצופים בביצוע המחריד שלה לקלאסיקת נעורינו EVERYBODY כמו גם בסרטונים אחרים ומטרידים של הגברת, מתחיל להתגבש במוחו של המתבונן הרושם שטינה היא "מיוחדת".
אמרתי מיוחדת? התכוונתי מפגרת. במובן הקליני של המילה. צדקת הדרך שלה, הנכונות שלה לחשוף את עצמה לביקורת האכזרית של גולשי האינטרנט, תגובותיה הלא מאוזנות (בלשון מעטה), והאמונה המוחלטת בכך שהיא באמת מוכשרת, ושיום אחד היא תחתום על חוזה הקלטות לצד מאריה קארי – מעוררים אי נוחות אצל הצופה.

 אך אולי האספקט המטריד ביותר של תהילת היוטיוב של טינה הן התגובות אותן היא מקבלת מאלפי צופיה: "את מדהימה" הם זועקים, "תישארי נאמנה לעצמך ותצליחי בגדול" (כמה אמריקאי). כנראה שבאמת אבד עלינו הכלח כגזע. אין שום הסבר אחר למה שמתרחש ביוטיוב ומייספייס בחודשים האחרונים – הקליפ המצורף מטה לדוגמא, נצפה על ידי יותר מ-400,000 אנשים. וזה חברים, מספר לא מבוטל.

אז אחרי שתצפו בקליפ ותצחקו, ואולי כמוני אפילו תחליקו מהכסא, עצרו לרגע וחשבו: לאן נמשיך מפה?

והתשובה תהיה כמובן: לצפות באסון הרכבת הבא (מטאפורית). ותודה לאלוהים.